MŠ Jamolice

Vítejte na našich nových webových stránkách!

O školce

Charakteristika školy

V roce 2023 se zřizovatel  Obec Jamolice  rozhodl řešit nedostatečnou kapacitu staré mateřské školy a začal s plánováním nové budovy.

Samotná stavba začala na podzim 2024 a budova byla dokončena v květnu 2025. Školní rok 2025/2026 je tedy prvním rokem v novém.

Mateřská škola se nachází uprostřed obce, na pomezí okresu Znojmo a okresu Třebíč, v blízkosti chráněného území „Přírodní park střední Pojihlaví“. Je dobře dostupná a zároveň odkloněná od hlavní, hodně frekventované silnice.

Prostranství před budovou je vydlážděno, k dispozici je sedm parkovacích míst a jedno stání pro invalidy. Budova je jednopodlažní, nepodsklepená, bezbariérová. Součástí mateřské školy je školní jídelna – výdejna, ve které se připravují svačiny. Kuchyně má samostatný vstup. Z vestibulu se vstupuje do šatny, na niž navazuje umývárna a toalety a přímý vstup do herny (učebny). Učebna je prostorná, stejně tak i samostatná ložnice.

Nově vybudovaná je i oplocená školní zahrada s pergolou a zahradním nábytkem, akátovými herními prvky, dřevěným domkem na hračky a nářadí a užitkovou zahrádkou, která bude postupně zakládána.

Okolí budovy je osázeno ovocnými a  okrasnými stromy a keři.

V blízkosti mateřské školy je malý lesík, kde mají děti možnost sbírat přírodniny, v nedalekém okolí jsou rozsáhlé smíšené lesy, hadcová step a pastviny s výskytem chráněného sysla obecného, čehož škola využívá k vycházkám a výletům do přírody.

 

 Charakteristika vzdělávacího programu

 

Škola pro život

Chceme společně vytvářet příjemný a otevřený prostor, kde mají děti možnost rozvíjet svůj potenciál a nadání, svůj vztah a vzájemné interakce s okolním světem a lidmi, to vše v přátelské, podporující atmosféře.

Koncepce školy

V rámci pedagogických konceptů vychází práce s dětmi především ze zážitkové pedagogiky. Vycházíme z předpokladu, že tím, co prožijeme, se můžeme mnohému naučit. Nejen o nás samých, ale i o druhých a o světě, ve kterém žijeme. Jde o učení z důsledků vlastního jednání, hledání netradičních řešení a společné překonávání úkolů a výzev.

Metody a formy práce, zásady a principy

Výchova prožitkem je postavena především na:

prožitku ročního cyklu, slavností, rituálů:

  • prožitku ve výtvarných aktivitách
  • prožitku při hrách
  • prožitku při rozvoji psychomotoriky
  • prožitku „tady a teď“ a reflexi prožívaných aktivit

Dále využíváme kooperativní učení hrou a činnostmi, situační učení, komunitní kruh.

Vzdělávací program vychází z principů:

  • respektu ke každému dítěti a k přirozeným lidským potřebám – individuální přístup
  • spravedlivého prostředí pro všechny děti i zaměstnance
  • spolupráce a soudržnosti
  • vzájemné podpory a přijetí
  • vytváření pozitivního a bezpečného prostředí
  • vytváření podnětného prostředí
  • vytváření návyků a pravidel, sebehodnocení

Základní výchovně vzdělávací činnosti dětí jsou:

  • hra
  • komunikace
  • kooperativní hry a činnosti
  • tvořivé aktivity
  • experimenty
  • psychomotorické hry
  • reflexe – sdílení pocitů a zážitků
  • výlety

 

Vzdělávání v mateřské škole reaguje na individuální potřeby a možnosti jednotlivých dětí. Vychází z pedagogické diagnostiky, která probíhá cíleně i průběžně, ze zájmů dítěte i  konkrétního tématu, jímž se právě zabýváme. Využíváme každodenních situací k tomu, aby dítě lépe chápalo smysl věcí. Poskytujeme dětem dostatek prostoru pro spontánní hru , kterou vyvažujeme částečně řízenými či řízenými činnostmi v menších skupinách nebo jednotlivě.

Program pro děti je připravován v rámci vzdělávací nabídky s tematickým zaměřením.

O nás

Kalendář

Listopad2025
Po Út St Čt So Ne
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30