Vítejte na našich nových webových stránkách!
V roce 2023 se zřizovatel Obec Jamolice rozhodl řešit nedostatečnou kapacitu staré mateřské školy a začal s plánováním nové budovy.
Samotná stavba začala na podzim 2024 a budova byla dokončena v květnu 2025. Školní rok 2025/2026 je tedy prvním rokem v novém.
Mateřská škola se nachází uprostřed obce, na pomezí okresu Znojmo a okresu Třebíč, v blízkosti chráněného území „Přírodní park střední Pojihlaví“. Je dobře dostupná a zároveň odkloněná od hlavní, hodně frekventované silnice.
Prostranství před budovou je vydlážděno, k dispozici je sedm parkovacích míst a jedno stání pro invalidy. Budova je jednopodlažní, nepodsklepená, bezbariérová. Součástí mateřské školy je školní jídelna – výdejna, ve které se připravují svačiny. Kuchyně má samostatný vstup. Z vestibulu se vstupuje do šatny, na niž navazuje umývárna a toalety a přímý vstup do herny (učebny). Učebna je prostorná, stejně tak i samostatná ložnice.
Nově vybudovaná je i oplocená školní zahrada s pergolou a zahradním nábytkem, akátovými herními prvky, dřevěným domkem na hračky a nářadí a užitkovou zahrádkou, která bude postupně zakládána.
Okolí budovy je osázeno ovocnými a okrasnými stromy a keři.
V blízkosti mateřské školy je malý lesík, kde mají děti možnost sbírat přírodniny, v nedalekém okolí jsou rozsáhlé smíšené lesy, hadcová step a pastviny s výskytem chráněného sysla obecného, čehož škola využívá k vycházkám a výletům do přírody.
Škola pro život
Chceme společně vytvářet příjemný a otevřený prostor, kde mají děti možnost rozvíjet svůj potenciál a nadání, svůj vztah a vzájemné interakce s okolním světem a lidmi, to vše v přátelské, podporující atmosféře.
Koncepce školy
V rámci pedagogických konceptů vychází práce s dětmi především ze zážitkové pedagogiky. Vycházíme z předpokladu, že tím, co prožijeme, se můžeme mnohému naučit. Nejen o nás samých, ale i o druhých a o světě, ve kterém žijeme. Jde o učení z důsledků vlastního jednání, hledání netradičních řešení a společné překonávání úkolů a výzev.
Metody a formy práce, zásady a principy
Výchova prožitkem je postavena především na:
prožitku ročního cyklu, slavností, rituálů:
Dále využíváme kooperativní učení hrou a činnostmi, situační učení, komunitní kruh.
Vzdělávací program vychází z principů:
Základní výchovně vzdělávací činnosti dětí jsou:
Vzdělávání v mateřské škole reaguje na individuální potřeby a možnosti jednotlivých dětí. Vychází z pedagogické diagnostiky, která probíhá cíleně i průběžně, ze zájmů dítěte i konkrétního tématu, jímž se právě zabýváme. Využíváme každodenních situací k tomu, aby dítě lépe chápalo smysl věcí. Poskytujeme dětem dostatek prostoru pro spontánní hru , kterou vyvažujeme částečně řízenými či řízenými činnostmi v menších skupinách nebo jednotlivě.
Program pro děti je připravován v rámci vzdělávací nabídky s tematickým zaměřením.
| Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
| 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
| 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
| 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
| 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |